Die gantze Heilige Schrifft Deudsch
D. Martin Luther, Wittenberg 1545
Zum Text in 14 Kapiteln
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[148a]
DIeſer Próphet iſt nacĥ
der Babyloniſchen Gefengnis geweſt / Vnd hat / ſampt ſeinem geſellen Haggai / Jeruſalem vnd den Tempel helffen wider bawen / vnd das zerſtrewet Volck / wider zuſamen bringen / Auff das widerumb ein Regiment vnd Ordnung im Lande angericht würde. Vnd iſt fur war der allertröſtlichſten Propheten einer / Denn er viel lieblicher vnd tröſtlicher Geſichte furbringet / vnd viel ſüſſer vnd freundlicher wort gibt.
Da mit er das betrübte vnd zerſtrewet Volck / tröſte vnd ſtercke / den Baw vnd das Regiment anzufahen / welchs bis daher groſſen vnd mancherley widerſtand erlidden hatte / Solchs thut er / bis in das v. Capit.
IM. v. weiſſaget er / vnter einem Geſicht des Brieues vnd Scheffels von den falſchen Lerern / die hernach komen ſolten / im Jüdiſchen Volck / die Chriſtum verleugnen würden / Welchs Geſicht noch heutiges tages die Jüden betrifft.
IM. vj. weiſſaget er vom Euangelio Chriſti / vnd dem geiſtlichen Tempel in aller Welt zu bawen / Weil jn die Jüden verleugneten vnd nicht haben wolten.
IM. vij. vnd viij. hebt ſich eine Frage / Darauff der Prophet antwortet / tröſtet vnd vermanet ſie abermal zum Baw vnd Regiment / Vnd beſchleuſſt da mit ſolche Weiſſagung ſeiner zeit vom widerbawen.
IM. ix. gehet er in die zukünfftige zeit / vnd weiſſagt erſtlich / Cap. x. Wie der groſſe Alexander ſolte Tyrum / Zidon vnd die Philiſter gewinnen / Da mit die gantze Welt geöffenet würde dem zukünfftigen Euangelio Chriſti / Vnd füret den König Chriſtum zu Jeruſalem ein / auff einem Eſel.
ABer im. xj. weiſſagt er / das Chriſtus von den Jüden verkaufft ſolt werden / vmb dreiſſig Silberlinge / Darumb er ſie auch verlaſſen würde / Das Jeruſalem endlich zerſtöret / vnd die Jüden im jrthumb verſtockt vnd zerſtrewet ſolten werden. Vnd alſo das Euangelium vnd das Reich Chriſti vnter die Heiden komen / nach dem leiden Chriſti / da mit er vorhin / als der Hirte / geſchlagen / vnd die Apoſtel / als die Schafe / zerſtrewet ſolten werden / Denn er muſte vor hin leiden / vnd alſo in ſeine herrligkeit komen.
[148a | 148b]
Vorrede.
IM letzten Capit. da er Jeruſalem verſtöret hat / Hebt er auch auff das Leuitiſch Prieſterthum / ſampt ſeinem weſen vnd Gerete vnd Feiertagen / vnd ſpricht / Es werden alle geiſtliche Ampt / gemein ſein / Gotte damit zu dienen / vnd nicht mehr allein des ſtammes Leui. Das iſt / Es ſolten ander Prieſter / ander Feſt / ander Opffer / ander Gottesdienſt
komen / welche auch vben kundten / ander Stemme / Ja auch Egypten vnd alle Heiden /
Das heiſſt das alte Teſtament rein
abgethan vnd weggenomen.
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