Die gantze Heilige Schrifft Deudsch
D. Martin Luther, Wittenberg 1545
Der Text in 42 Kapiteln
Nr. | Textstelle | Abschnitt | Link zum Text |
Kapitel III. | ||
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3 - 14 |
II. DER DIALOG: ERSTER GESPRÄCHSGANG
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6,1 - 7,21 |
II.3 Hiobs erste Antwort an Elifas
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1 | 6,1-30 |
[276a]
6,1 - 7,21
Hiob
HIob antwortet / vnd ſprach / 2Wenn man meinen jamer wöge / vnd mein Leiden zuſamen in eine Wage legte. 3So würde es ſchwere r ſein / denn ſand am meer / Darumb iſts vmb ſonſt / was ich rede. 4Denn die pfeile des Allmechtigen ſtecken in mir / Derſelben grim ſeufft aus meinem geiſt / vnd die ſchrecknis Gottes ſind auff mich gerichtet. 5 a Das wild ſchreiet nicht / wenn es gras hat / der Ochſe blöcket nicht / wenn er ſein futter hat. 6Kan man auch eſſen das vngeſaltzen iſt? Oder wer mag koſten das weiſſe vmb den totter? 7Was meiner Seelen widerte an zurüren / das iſt meine Speiſe fur ſchmertzen. 8O das meine bitte geſchehe / vnd Gott gebe mir wes ich hoffe. 9Das Gott anfienge vnd zuſchlüge mich / vnd lies ſeine hand gehen vnd zuſcheittert mich. 10So hette ich noch troſt / vnd wolt bitten in meiner kranckheit / das er nur nicht ſchonet / Hab ich doch b nicht verleugnet die rede des Heiligen.
a
(Das Wild)
Das iſt / Ir habt gut tröſten / euch mangelt nichts. Man iſſet nicht vngeſaltzens / wenn mans beſſer weis. Aber ich mus wol jtzt dis vnd das etc.
b
Nicht verleugnet)
Das iſt / Hab ichs doch nicht verdienet / das ich ſo geplagt werde / wolt Gott / ich were doch tod.
11WAS iſt meine krafft / das ich möge beharren? Vnd welch iſt mein ende / das meine ſeele gedültig ſolt ſein? 12Iſt doch meine krafft nicht ſteinern / ſo iſt mein fleiſch nicht ehren. 13Hab ich doch nirgend keine hülffe / vnd mein vermügen iſt weg. 14Wer barmhertzigkeit ſeinem Neheſten wegert / der verleſſt des Allmechtigen furcht. 15Meine Brüder gehen verechtlich fur mir vber / wie eine Bach / wie die Waſſerſtröme fur vberflieſſen. 16Doch welche ſich fur dem reifen ſchewen / vber die wird der ſchnee fallen. 17Zur zeit / wenn ſie die hitze drücken wird / werden ſie c verſchmachten / Vnd wenn es heis wird / werden ſie vergehen / von jrer ſtete. 18Ir weg gehet beſeid aus / ſie tretten auffs vngebente vnd werden vmbkomen.
19SIE ſehen auff die wege d Thema / auff die pfate Reicharabia warten ſie. 20Aber ſie werden zu ſchanden werden / wens am ſicherſten iſt / vnd ſich
c
(Verſchmachten)
Das iſt / weil meine Freunde jtzt fur vber rauſſchen / wie ein waſſer / vnd kennen mich nicht / Wird ſie auch ein mal eine hitze drücken / So werden ſie denn verſiegen vnd vertrocken / darumb / das ſie mich jtzt verlaſſen.
d
(die wege Thema) Das iſt / Sie haltens mit denen die mich beraubt haben / wie oben im 1. Cap. ſtehet / Geben den ſelben recht / vnd mir vnrecht.
[276a | 276b]
Das Bucĥ C. VII.VIII.
Hiob․
ſchemen müſſen / wenn ſie dahin komen. 21Denn jr ſeid nu zu mir komen / vnd weil jr jamer ſehet / fürchtet jr euch. 22Hab ich auch geſagt / Bringet her / vnd von ewrem vermügen / ſchenckt mir. 23Vnd errettet mich aus der hand des Feindes / vnd erlöſet mich von der hand der Tyrannen? 24Leret mich / ich wil ſchweigen / vnd was ich nicht weis / das vnterweiſet mich. 25Warumb taddelt jr die rechte rede? Wer iſt vnter euch / der ſie ſtraffen künde? 26Ir erdeckt wort / das jr nur ſtraffet / vnd das jr nur pauſtet wort / die mich verzagt machen ſollen. 27Ir fallet vber einen armen Waiſen / vnd grabt ewern Neheſten gruben. 28Doch weil jr habt angehaben / ſehet auff mich / ob ich fur euch mit lügen beſtehen werde. 29Antwortet / was recht iſt / mein antwort wird noch recht bleiben. 30Was gilts / ob meine zunge vnrecht habe / vnd mein mund böſes furgebe.
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Hiob | Das Buch Hiob.Biblia Vulgata: | Das Buch Hiob (Ijob) Das Buch Ijob | Hiob Ijob Hiob |
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Luthers sieht als Thema des Buches Hiob das Gottesbild unter dem Eindruck von Leid, Schmerz und Trauer. Sind Zweifel an Gott, sind Unmut und Zorn gerechtfertigt?
Luther erklärt die Bedeutung des Alten Testaments und der Gesetze Mose. Diese Schriften seien für Christen sehr nützlich zu lesen, nicht zuletzt deshalb, weil Jesus, Petrus und Paulus mehrfach daraus zitieren.