Die gantze Heilige Schrifft Deudsch
D. Martin Luther, Wittenberg 1545
Zum Text in neun Kapiteln
Abschnitt | Überschrift | Link zum Text |
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3 | Die merkwürdige Formulierung in den Völkersprüchen |
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[130b | 131a]
CXXXI.
AMós zeigt ſeine zeit an:
das er zur zeit Hoſea vnd Jeſaias gelebt vnd geprediget hat / Vnd eben wider dieſelbige Laſter vnd Abgötterey / oder falſche Heiligen / gleich wie Hoſeas thut. Predigt verkündiget auch die Aſſyriſſch gefengnis.
ER iſt aber auch hefftig / vnd ſchilt das volck Iſrael faſt durchs gantze Buch aus / bis ans ende des letzten Cap. da er von Chriſto vnd ſeinem Reich weiſſaget / vnd ſein Buch da mit beſchleuſſt. Das mich kein Prophet dünckt ſo wenig Verheiſſen / vnd ſo gar durch eitel ſchelten vnd drewen / haben / Das er wol mag heiſſen Amos (das iſt) eine Laſt / oder der ſchweer vnd verdrieslich iſt. Sonderlich / weil er ein Hirte iſt / vnd nicht von der Propheten orden / Wie er ſelbs ſagt / im vij. Cap. Da zu aus dem ſtam Juda von Thekoa / ins Königreich Iſrael gehet / vnd daſelbs predigt / als ein Frembder. Darumb ſagt man auch / der Prieſter Amazia (welchen er ſtraffet im. vij. Cap.) hab jn mit einer ſtangen zu tod geſchlagen.
IM. j. Cap. iſt er ſchweer vnd tunckel anzuſehen / da er von dreien vnd vier ſünden redet / Daruber auch viel ſich mancherley verbrochen haben / vnd die ſache weit geſucht. Aber der Text (acht ich) ſolts ja klerlich geben / Das dieſelbigen drey vnd vier ſünde / nicht mehr denn einerley ſünde ſey / Denn er nennet vnd zeucht ja allewege nur einerley ſunde an. Als wider Damaſcum / nennet er allein die ſünde / das ſie Gilead mit eiſern Wagen haben gedroſſchen etc.
ER nennet aber ſolche ſünde drey vnd viere / darumb / Das ſie ſolche ſünde nicht büſſen noch erkennen / ſondern da zu auch rhümen vnd drauff trotzen / als hetten ſie wolgethan / wie die falſchen Heiligen alle thun. Denn es kan eine ſünde nicht erger noch gröſſer / noch mehr werden / denn wo ſie ein heilig / göttlich werck ſein wil / vnd den Teufel zu Gott / vnd Gott zum Teufel macht. Gleich / wie drey vnd vier machen ſieben / welchs iſt das ende der zal in der Schrifft / da man wider vmbkeret vnd wider anfehet zu zelen / beide die tage vnd wochen.
ER wird zwey mal im newen Teſtament gefürt. Erſt mals / Act. vij. Da S. Stephan jn anzeucht / aus dem v. Cap. wider die Jüden / vnd da mit beweiſet / das ſie Gottes geſetze nie gehalten haben / von anfang her aus Egypten.
ZVm andern mal / da S. Jacob / Act. am xv. im erſten Concilio der Apoſteln / jn füret aus dem letzten Cap. Zu beweiſen / die Chriſtliche Freiheit / Das die Heiden im newen Teſtament / nicht ſchüldig ſind / Moſes geſetze zuhalten / So die Jüden ſelbs / ſolches noch nie gehalten / vnd auch nicht halten
kündten / wie S. Petrus / Act. xv. predigt. Vnd
das ſind die furnemeſten zwey ſtück in Amos /
vnd zwey ſeer gute ſtück.
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