Die gantze Heilige Schrifft Deudsch
D. Martin Luther, Wittenberg 1545
Zum Text in drei Kapiteln
Abschnitt | Überschrift | Link zum Text |
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3 | Aus dem Buch Joel stammt die erste Predigt in der christlichen Kirche |
4 | Die erste Hälfte des Buches behandelt das geschichtliche Jerusalem |
5 | Die zweite Hälfte thematisiert das Reich Christi und den heiligen Geist |
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[128b]
IOel zeigt nicĥt an: zu
welcher zeit er gelebt vnd gepredigt habe. Es ſagen aber die Alten / Er ſey geweſen zu der zeit / da Hoſeas vnd Amos geweſt ſind / Das laſſen wir alſo gut ſein / vnd wiſſens nicht zu verbeſſern.
Es iſt aber ein gütiger vnd ſanffter Man geweſt / ſchilt vnd ſtrafft nicht ſo / wie die andern Propheten / ſondern flehet vnd klagt / Wolt gern die Leute from machen mit guten freundlichen worten / vnd ſie fur ſchaden vnd vnglück bewaren. Aber es wird jm freilich / wie andern Propheten / gegangen ſein / Das man ſeinem wort nicht gegleubt / vnd jn fur einen Narren gehalten hat.
DOch iſt er im newen Teſtament hoch berümbt / Denn S. Petrus zeucht in erfur / Act. ij. Vnd mus Joel die erſte Predigt geben / ſo in der Chriſtlichen Kirchen geſchehen iſt / nemlich / auff den Pfingſtag zu Jeruſalem / da der heilige Geiſt jtzt gegeben war. So füret S. Paulus den Spruch auch gar herrlich / Wer den Namen des HERRN anrüfft / ſol ſelig werden / welcher auch im Joel am ij. Cap. ſtehet.
Joel gibt die
erſte Predigt im newen Teſtament.
IM j. Cap. weiſſaget er die zukünfftige Straffe vber das volck Iſrael / Das ſie ſolten von den Aſſyrern verderbet vnd weggefurt werden. Vnd nennet die Aſſyrer / Raupen / Hewſchrecken / Kefer / vnd Geſchmeis / Denn die Aſſyrer fraſſen das Königreich Iſrael ein ſtück nach dem andern / bis ſie es gar verderbeten. Aber doch muſte zu letzt der könig Sanherib fur Jeruſalem darnidder li-
[128b | 129a]
Vorrede.
CXXIX.
gen / Welchs rüret hie Joel im. ij. Cap. da er ſpricht / Vnd den von Mitternacht / wil ich fern von euch treiben etc.
ZVm andern / Weiſſagt er am ende des. ij. Cap. vnd fort an hinaus / vom reich Chriſti vnd dem heiligen Geiſt / vnd ſaget von dem ewigen Jeruſalem.
DAs er aber vom tal Joſaphat ſpricht / wie der HERR alle Heiden daſelbſt fur Gericht foddern wolle / Welchs die alten Veter vom Jüngſten gericht verſtehen / vnd ich ſolchen verſtand nicht verdamme. Halt aber dennoch / das Joels meinung ſey / Gleich / wie er das ewige Jeruſalem / die Chriſtliche Kirche heiſſt. Alſo heiſſe er auch die ſelbige / das tal Joſaphat / Darumb / das alle Welt zur Chriſtlichen Kirche / durchs wort gefoddert / vnd in der ſelbigen gerichtet / vnd durch die Predigt geſtrafft wird / wie ſie alzumal Sunder fur Gott ſind Wie Chriſtus ſpricht / Der Geiſt der warheit
wird die Welt ſtraffen vmb die ſünde / Denn Joſaphat tal / heiſſt Gericht tal. Gleich wie
auch Hoſeas im .ij. Cap. die Chriſtliche
Kirche / das tal Achor nennet.
Tal Joſa-
phat.
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