Die gantze Heilige Schrifft Deudsch
D. Martin Luther, Wittenberg 1545
Abschnitt | Überschrift | Link zum Text |
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I. DER BRIEF DES JAKOBUS
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1 | Der Brief enthält viele gute Aussagen, stammt aber nicht von einem Apostel |
2 | Erste Begründung: Die Inhalte widersprechen der üblichen Gerechtigkeitslehre |
3 | Zweite Begründung: Die fehlende Verkündigung des Evangeliums |
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6 | Zusammenfassung: Die Motivation des Autors und die Bedeutung des Briefs für Christen |
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II. DER BRIEF DES JUDAS
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7 | Ein spät entstandenes Exzerpt des zweiten Petrusbriefs und unnötig im Kanon |
[391b]
DIeſe Epiſtel S.Ja-
cobi wiewol ſie von den Alten verworffen iſt / lobe ich / vnd halte ſie doch fur gut / Darumb / das ſie gar kein Menſchenlere ſetzt / vnd Gottes geſetz hart treibet. Aber / das ich meine meinung drauff ſtelle / doch on jedermans nachteil / Achte ich ſie fur keines Apoſtels ſchrifft / Vnd iſt das meine vrſache.
AVffs erſte / Das ſie ſtracks wider S. Paulum vnd alle andere Schrifft / den wercken die Gerechtigkeit gibt / vnd ſpricht / Abraham ſey aus ſeinen wercken gerecht worden / da er ſeinen Son opffert. So doch S. Paulus Rom. iiij. da gegen leret / Das Abraham on werck ſey gerecht worden / allein durch ſeinen glauben / Vnd beweiſet das mit Moſe Gen. xv. ehe denn er ſeinen Son opffert. Ob nu dieſer Epiſtel wol möchte geholffen / vnd ſolcher Gerechtigkeit der werck eine gloſe funden werden / kan man doch ſie darinne nicht ſchützen / das ſie den ſpruch Moſe Gen. xv. (welcher allein von Abrahams glauben / vnd nicht von ſeinen wercken ſagt / wie jn S. Paulus / Rom. iiij. Füret) doch auff die werck zeucht / Darumb dieſer mangel ſchleuſſt / das ſie keines Apoſtels ſey.
AVffs ander / das ſie wil Chriſtenleute leren / vnd gedenckt nicht ein mal in ſolcher langer lere / des leidens / der aufferſtehung / des geiſtes Chriſti. Er nennet Chriſtum etlich mal / Aber er leret nichts von jm / ſondern ſagt von gemeinem glauben an Gott. Denn das Ampt eines rechten Apoſtels iſt / das er von Chriſtus leiden vnd aufferſtehung vnd Ampt predige / vnd lege desſelbigen glaubens grund / Wie er ſelbs ſagt Johan. xv. Ir werdet von mir zeugen. Vnd darinne ſtimmen alle rechtſchaffene heilige Bücher vber eins / das ſie alle ſampt Chriſtum predigen vnd treiben. Auch iſt das der rechte Prüfeſtein alle Bücher zu
[391b | 392a]
Vórrede.
CCCXCII.
taddeln / wenn man ſihet / ob ſie Chriſtum treiben oder nicht / Sintemal alle ſchrifft Chriſtum zeiget / Rom iij. Vnd S. Paulus nichts denn Chriſtum wiſſen wil j. Corin. ij. Was Chriſtum nicht leret / das iſt noch nicht Apoſtoliſch / wens gleich S. Petrus oder Paulus leret. Widerumb / was Chriſtum prediget / das were Apoſtoliſch / wens gleich Judas / Hannas / Pilatus / vnd Herodes thet.
ABer dieſer Jacobus thut nicht mehr / denn treibet zu dem Geſetz vnd ſeinen wercken / vnd wirfft ſo vnördig eins ins ander / Das mich düncket / es ſey jrgent ein gut frum Man geweſen / der etliche Sprüche von der Apoſteln Jünger gefaſſet / vnd alſo auffs Papir geworffen hat. Oder iſt vieleicht aus ſeiner predigt von einem andern beſchrieben. Er nennet das Geſetz / ein geſetz der freiheit / So es doch S. Paulus ein Geſetz der knechtſchafft / des zorns / des tods / vnd der ſünde nennet.
VBer das / füret er die ſprüche S. Petri / Die Liebe bedeckt der ſünde menge. Item / Demütiget euch vnter die hand Gottes. Item / S. Paulus ſpruch Gala. v. Den Geiſt gelüſtet wider den haſs. So doch S. Jacobus zeitlich von Herodes zu Jeruſalem vor S. Peter getödtet war / Das wol ſcheinet / wie er lengeſt nach S. Peter vnd Paul geweſen ſey.
SVmma / Er hat wollen denen wehren / die auff den glauben on werck ſich verlieſſen / vnd iſt der ſachen zu ſchwach geweſen / Wil es mit dem Geſetz treiben ausrichten / das die Apoſtel mit reitzen zur Liebe ausrichten. Darumb kan ich jn nicht vnter die rechten Heubtbücher ſetzen / Wil aber damit niemand wehren / das er jn ſetze vnd hebe / wie es jn gelüſtet / Denn viel guter Sprüche ſonſt darinne ſind.
DIe Epiſtel aber S. Judas / kan niemand leugnen / das ſie ein auszug oder abſchrifft iſt S. Peters ander Epiſtel / ſo der ſelbigen alle wort faſt gleich ſind. Auch ſo redet er von den Apoſteln / als ein Jünger lengeſt hernach. Vnd füret auch Sprüche vnd Geſchicht die in der Schrifft nirgent ſtehen / welchs auch die alten Veter beweget hat / dieſe Epiſtel aus der Heubtſchrifft zu werffen. Da zu ſo iſt der Apoſtel Judas in Griechiſche ſprache nicht komen / ſondern in Perſenland / als man ſagt / Das er ja nicht Griechiſch geſchrieben hat. Darumb / ob ich ſie wol preiſe / iſts doch eine vnnötige Epiſtel / vnter die Heubtbücher zu rechen / die des glaubens Grund legen ſollen.
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